5 Mayıs 2009 Salı

Hıdrellez !


Valla bilmiyorum... Hıdrellez bir bayram mıdır yoksa yıllardan gelen bir gelenek mi? Her neyse... Uzun zamandır yani ben kendimi bildim bileli, Mayısın 5'i vurduğu vakitlerde, saat akşam 9-10 sularında ateşten atlarız. Öyle çok hoşuma gidiyor ki! Nedense bu sene biraz farklıydı.. Kendimi daha iyi tanıdığımdan mı yoksa dileyeceklerimin çoğalmasından mı bilmiyorum ama bu sene gelenekleri biraz bozuk sanırım.. Adete bir şölene döndü.. :) Dev büyüklüğünde bir ateşin üzerinden, sayısızca atlamak.. Hoş bi manzaraydı .. :)
Hıdrellezde ne yapılır?
Ateşten atlanır.. Dilekler tutulur.. Kurulan hayaller, en sevilen ağacın ya da çiceğin toprağına gömülür.. Ateşler körüklenir.. Birlikte olmanın tadına varılır.. Yine hepbir ağızdan dilekler sıralanır! Karanlığı geride bırakmanın huzuru işler dakikalara... Ve akın akın, ateşin üstünden atlanır... Haa, birde, doyasıya ateş ve kül kokusu içlere çekilir!
Bu gecelik bu kadar... Esas 'hoş geldin yaz' yarın akşam, kumsalda olacak.. Herkes yanına arkadaşını alacak ve kumsala ineceğiz.. Doyasıya eğlenip, şarkılar söyleyeceğiz.. Ve tabii gitarım beni yalnız bırakmayacak. İlk siftah bizden olsun dostlar! Sahil havası, başlamış bulunmaktadır!
Ah yaz, ah! Ne diyeyim, hoş geldin, sefalar getirdin! Dilerim soluk kesici bir yaz olur.. Dileklerimizi tazelediğimiz bu günde, neşe içimizden hiç eksik olmasın dostlar!
Ee, nice hıdrellezlere! :P

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder