29 Nisan 2009 Çarşamba

28.04.2009/ Şampiyonlar Ligi Yarı Final İlk Maçı “ Barcelona-Chelsea”


Günlerdir soluğumu tutmuş, bu maçı bekliyordum. Tabii ki de böyle bir maç için Barcelona üzerine oynamış, beraberliği ise aklıma bile getirmemiştim. Yorum yapmayı, maçtan birkaç gün önceden bırakmıştım. Zira iki güçlü takımın karşılaşacağı yer, İspanya idi. Bunu da göz önüne alınca yorum yapmak biraz güç gelmişti.
Her neyse... Saatler 21.45’i gösterdiğinde, Nou Camp Stadında, Alman hakem Wolfgong Stark karşılaşmayı başlatan ilk düdüğü çalmıştı. Bu gece gözlerim Chelsea’nin usta kalecisindeydi. Kalbim, elbette ki Barcelona için atıyordu. Bu maçta en çok Henry, Eto’o, Pique ve Messi’den atak bekliyordum. Pique üstünde beklentim, sadece savunma açısından değildi. Harika bir defans oyuncusu olan Pique, serbest vuruşlarda kendini çok iyi gösterebiliyordu.
Kabul etmeliyim ki maça iki takımdan en iyi başlayan Chelsea olmuştu. İlk yarıdan Barcelona adına umduğumu alamayınca, gözümü ikinci yarıya dikmiştim. Hakemin ikinci yarıyı başlatan düdüğünü çalmasıyla, Barcelona’da uğursuzluk yüz göstermeye başlamıştı. İkinci yarının 48. Dakikasında boynuna aldığı darbe ile sakatlanan Henry hepimizi korkutmuştu. Ancak Henry’nin sahaya dönmesiyle, Barcelonalı diğer bir futbolcunun sakatlanması bir olmuştu. Zorunlu değişiklikle maça giren Puyol, sarı kart görerek rövanş maçında cezalı duruma düştü. Bunun ardından da, kısa süreli aralıklarla sakatlanan Barcelonalı futbolculardan ümidimi kesmeye başlamıştım.
Beni hayal kırıklığına uğratan bir başka futbolcu ise Pique idi. Oyunun yalnızca 70. Dakikasında adını duyduğum Pique; bu maçta da kendini gizlemişti. İkinci yarının neredeyse tamamı Barcelona sakatlıkları ve iki takım arasındaki karşılıklı köşe vuruşları ile geçmişti. Fenerbahçe’nin bile yendiği Chelsea’yi Barcelona, kendi evinde yenmeyi başaramamıştı. Hatırlıyorum da Fenerbahçe-Chelsea maçından sonra biz Fenerlilerin dilinde yeni bir slogan oluşmuştu:
“Chelsea bile Kadıköy’den geçemedi!”
Maçın en harika isimleri, şüphesiz, müthiş kurtarışlar yapan kalecilerdi. Yine de bu maçta Chelsea Barcelona’nın sahasında gol yemeyen ilk takım unvanını almış ve rövanş maçı için kendini garantilemişti. İspanya’daki bu maçı, boyun eğmeden Chelsea bitirmiş ve alkışı hak etmişti. Bakalım durum, İngiltere’de nasıl olacak?
Barcelona yalnızca maçın uzatma dakikalarında kendini göstermiş, sıkı vuruşlar yapmış ancak hepsi, o muhteşem kalecinin ellerinde kalmıştı. Chelsea bu maçtan sonra rövanş için avantajlı bir skorlar evine döndü. Karşılaşmanın rövanş maçı 6 Mayıs’ta İngiltere’de oynanacak.
Maçın skoru: Barcelona:0-0 Chelsea

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder