17 Ocak 2010 Pazar

Kadınlar ve Erkekler


Tanrı’nın en güzel armağanıydı bana kadın oluşum. Saflığımın ve temizliğimin en güzel hediyesiydi…

Elimde hiç kalmayacak zamanlar yaşadım,
Taze çimenden, taze aşklara büründüm…
Ve bir daha asla geri dönüşü olmayacak zamanlar yaşadım,
Başımı omzuna yasladığım.

Hediyelerin en güzeliydin, süslü paketlere sığmayan.
Öyle ki sen sevgimden de taşar,
Yokuş yukarı hayaller kurardın.
Daha azı bizi mutlu etmez, Sen en büyük mutluluklara layık olanımdın.
Tanrı’nın en güzel armağanını seninle paylaştığım güne denk geliyor her şey. Her şey seni sevdiğim ve Tanrı’nın en değerli hediyesini sana armağan ettiğim güne bakıyor. Bense gün dönümüne bakıyor, Seni sakladığım yerden çıkarabilmeyi umuyorum.
Oysa kimse bilmez masallar kısa, aşklar bedene uzundur.
Âşıklar gerçek, kaçışlar sahtedir oysa.
Tanrı da bilir işini aslında,
Çıkıp gidenlere dur diyemeyişimiz, bundandır.
Bir şehri terk etmek de, Bir bedeni yakmak da aynı yaraya denktir.
Şehir özler, beden hasreti kovalar…
Ve sen elini çeksen de elimden,
Tenimi yakar hasretin…
Kovalarım seni olmayacak hayallerde…
Şehirlerim yalnızlık çeker!
Oysa hiç kimse bilmez hayaller uzun, hayat kısadır bedenime…
Tanrı da bilir işini aslında,
Şehri ateşe veremeyişimiz, bundandır.
Oysa ben yine söylüyorum,
Kimse bilmez, Şehirleredir küsmelerim.
Kuramadığım denklemlere, aslında hiç bilmediğim formülleridir.
Ekmekle peynir, simitle çay, boğazda gemilerdir benim hasretim.
Yüreğimde sevgin, dilimde adın, tenimde tenin, dokumda dokundur. Hücrelerimdir, seninle paylaştığım her şeyimdir.
Kalbimdeki boşluk, boşluktaki düşüşlerdir aslında…
Başımı omuzlarından çekip bacaklarına koyduğum ve sıcağını asla unutmadığım günlere denktir benim sevdam.
Tanrı da bilir aslında işini,
Senin bana yar olmadan gidişini…
Kadınım diye seslenişini ve erkeğim olamadan gidişini.


Zira kadının farkını da bilir Tanrı, erkeğin farkını da…
Bense oyundan atılan umursuz bir kız çocuğu gibi burnumu çekerim ardından.
Kokunu yakalayamam ki sonbaharda.


Oysa kimsecikler bilmez…
Hayat kısa, ölüm uzundur.
Bilmezler onlar, Kadınlar ölmez; Kalpleri solar yalnızca…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder